Plemenáč z polystyrenu

18.06.2013 13:19

Rozhodl jsem se z thermoboxu  vyrobit si vlastníplemenáč na oddělky, popřípadě na zazimování rezervních včelstev. Jedná se thermobox s vnitřními rozměry     d x š x v  52.5 x 32.5 x 30.5 cm. jako lepidlo jsem použil vynikajicí Patex a na první zpevňovací nátěr obyčejnou napouštěcí fermež, která se polystyrenu ani nedotkla. Střechu jsem pro venkovní lepší krytí vyrobil z dřevěných latí a natřel tmavým Balakrylem v několika vrstvách. "česno" jsem vytvořil ze 4 cm dlouhé plastové trubky o průměru 3 cm a na venkovní straně opatřil kulatým česnovým uzávěrem.

Je to na rozměr rámků 39 x 24 - vejde se v poho 8 rámků(!) (dole v podmetu je místa!! Klidně by tam mohl být i 39 x 27.5 ) a vzadu je ještě krmná komůrka na 2 litrové flašky od mlíka, jak popisuje to krmení pan ing. Pešek na včelařském  fóru. Důležité je, že nebudu muset otevírat oddělek při krmení, max. těch pár včelek kolem flašek. Zítra natřu (minimalne dva až tri nátěry, přes víko jsem udělal ještě jednu bytelnější stříšku a bude klid.. Ještě jsem ze spodu přidal dvě latičky jako nohy, aby to nesedělo přímo na tom polystyrenu, navíc se to krásně zpevní dole ve dně a do dna jsem nainstaloval ještě dvě ventilačky z truhlářskejch "vzdušníků" (viz foto). A můžou se včelky nastěhovat!!

Honza